torsdag 28 augusti 2014

Valutskick

Jag tar mig för pannan när jag läser dom olika partiutskick som kom idag. Läste moderaternas och tror jag läser fel. Katarina Brännström skriver att hon vill sänka skatten för pensionärer! Vem har infört pensionärsskatten? Ordet pensionärsskatt fanns inte innan man införde jobbskatteavdraget, vilket i sig är innovativt, ett nytt ord.
I Älmhult vill man "utveckla" nuvarande skolorganisation mot tydliga mål. Hur länge varar den organisationen? Skolfrågan i Älmhult är som en dålig historia. Jag har varit politiker i 20 år nu och skolfrågan har varit på tapeten hela tiden. Och alliansen är inte överens, därför fortsätter diskussionen. Låt oss få lugn och ro i skolfrågan i Älmhult.
Centerns  i Älmhult presenterar 4 kvinnor och 8 män. På den regionala nivån vill man höja bidragen till kultur och idrott. Man har styrt regionförbundet som bestämmer om bidragen i 8 år och det har inte kommit med många såna förslag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar