tisdag 4 februari 2014

Ny vecka igen

Helgen gick som vanligt fort. Lördagen ägnades åt tvätt,städning, läsa handlingar och hunden. Viktor och Maya-My tittade förbi i lördagskväll och käkade middag. Vilka röstresursen man har när man är två år! Speciellt när hon lekte med Fifi, laga mat är också kul men då mest att smaka. Söndag morgon var det dags för första gången på valpkursen för Fifi. tänkte för mig själv hur ska detta gå? Inkallning var inte något som hon riktigt fattat, vad det ska vara bra för. Det gick riktigt bra, med lite korv till godis löser det mesta sig. Vi fick läxa till nästa gång, kontakt med hunden, man ska sola sig och inkallning. Både jag och Fifi var helt slut när vi åkte hem. Nästa gång får husse åka med också!
Veckan började med ett inställt möte, heldag på kontoret och sen fullmäktigegrupp i Älmhult på kvällen. Den politiska organisationen var på tapeten. Hur ska de se ut nästa period. Undrar varför allianspartierna inte vill har något personalutskott? Det var samma sak i landstinget. För mig är personalfrågorna väldigt viktig politisk fråga. Älmhult har nästan 1400 anställda och är vår viktigaste resurs och då inte ha något forum för i politiken?
Denna veckan har jag börjar ha med mig Fifi på min morgonrunda, vilket innebär att jag går istället. Idag på morgonen fick jag börja med att bära henne, sen när hon skulle gå var det många ljud att vara skrajsen för. Nåväl det tog en timme, vilket innebär att jag få stiga upp ännu tidigare. Fifi är om möjligt ännu tröttare på morgonen än vad Max var.
Idag tisdag ytterligare ett inställt möte, personalutskottet i landstinget, fanns inga ärende! Med 5300 anställda. Kan man fundera över.
Så ytterligare en dag på kontoret, har en hel del handlingar att läsa så det behövdes.
Ikväll ska jag på strategiskt samtal om mat på residentet. Hur skapar vi matens Almedalen? Ja hur gör vi det? Ska bli intressant att se hur vi kan utveckla matmässan. Hur sprider vi det i hela länet tycker jag är en viktig fråga. Men också att fler får möjlighet att köpa bra mat till vettiga priser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar